Neurologiczna i rozwojowa niepełnosprawność w szóstym roku życia po wyjątkowo przedwczesnym porodzie ad

Spośród pozostałych 293 dzieci 241 (82 procent) uczestniczyło w tym badaniu w średnim wieku sześciu lat i czterech miesięcy (zakres, pięć lat i dwa miesiące do siedmiu lat i trzy miesiące). Spośród 241 uczestników 34 kształciło się w szkołach dla dzieci ze specjalnymi potrzebami, 3 z nich należało do klasy specjalnej, do której należała szkoła ogólnodostępna, a 204 do klasy w szkole ogólnodostępnej. Dla każdego dziecka w klasie w szkole ogólnodostępnej szukaliśmy kolegi z klasy dopasowanego do wieku i płci, aby służyć jako kontrola. Poprosiliśmy dyrektora szkoły o zidentyfikowanie trójki dzieci tej samej płci i rasy lub grupy etnicznej jako dziecka indeksowego, z urodzinami zbliżonymi do urodzin dziecka indeksowego, a następnie wybraliśmy losową kontrolę z trzech; jeśli dziecko zidentyfikowane przez nauczyciela do porównania narodziło się przedwcześnie, wybrano inne dziecko. Rasa lub grupa etniczna została wyznaczona przez nauczyciela na podstawie wiedzy dzieci i ich rodzin. W sumie oceniono 160 dzieci wybranych jako osoby porównawcze (kontrolne) urodzone w pełnym wymiarze czasu. W innych 44 przypadkach główni nauczyciele lub rodzice odmówili wzięcia udziału w badaniu, w 2 przypadkach dyrektorzy szkół nie znaleźli odpowiedniego dopasowania do indeksu dziecka, aw jednym przypadku dziecko zostało ocenione poza szkołą, bez kolega z klasy.
Wszyscy rodzice wyrazili pisemną zgodę, a badanie zostało zatwierdzone przez komisję etyki badawczej Trent Multicenter i lokalne władze oświatowe w Szkocji. Badacze byli odpowiedzialni za identyfikację pierwotnej kohorty badania i badań dzieci w wieku do 2,5 roku i ponownie w wieku 6 lat, a panel rozwojowy przeprowadził zbieranie danych.
Oszacowanie
207 dzieci w szkołach ogólnodostępnych zostało ocenionych za pomocą badania klinicznego z oceną neuropsychologiczną. Dzieci niepełnosprawne w szkołach o specjalnych potrzebach zostały ocenione bez użycia dziecka porównawczego za pomocą odpowiedniej oceny. Panel rozwojowy obejmował siedmiu doświadczonych pediatrów rozwojowych i ośmiu psychologów, którzy przeszli formalne szkolenie w zakresie przeprowadzania ocen. Wszyscy osiągnęli wymagany poziom kompetencji (porozumienie ponad 80 procent z niezależnym obserwatorem w zakresie zadań wideo) przed przystąpieniem do oceny badań. Osoby oceniające nie były świadome przebiegu noworodków ocenianych przez siebie dzieci i nie były informowane o tym, które dzieci były wcześniakami, a które kontrolnymi.
Dzieci zostały zaklasyfikowane na cztery grupy funkcjonalne niepełnosprawności na podstawie definicji, których używaliśmy wcześniej. 10) Niepełnosprawność została zdefiniowana jako ciężka, jeśli uznano, że może ona w dużym stopniu uzależnić dziecko od opiekunów i jeśli obejmuje ono nie-nieswoiste porażenie mózgowe, Wynik IQ przekracza 3 SD poniżej średniego, głębokiego ubytku słuchu odbiorczego lub ślepoty. Niepełnosprawność została zdefiniowana jako umiarkowana, jeśli prawdopodobna była prawidłowa niezależność i jeśli obejmowała ona chwiejne porażenie mózgowe, iloraz inteligencji 2 do 3 SD poniżej średniej, utratę słuchu odbiorczego, która została skorygowana za pomocą aparatu słuchowego, i zaburzenia widzenia bez ślepoty
[więcej w: nabłonki płaskie, guz chromochłonny, zespół kociego krzyku ]
[więcej w: medisquad, tanmuz, ararat biłgoraj ]