Neurologiczna i rozwojowa niepełnosprawność w szóstym roku życia po wyjątkowo przedwczesnym porodzie ad 6

Kryteria poważnej niepełnosprawności zastosowane w wieku 30 miesięcy były takie same jak te stosowane w wieku 6 lat, z tym wyjątkiem, że Bayley Scales of Infant Development zostały użyte do przypisania wartości dla poznawczej niepełnosprawności bez użycia grupy porównawczej lub kontrolnej. Kategoria inne rodzaje niepełnosprawności obejmuje niepełnosprawność lub upośledzenie w czterech dziedzinach, które nie zostały objęte kategorią poważnej niepełnosprawności. Ryc. 2. Ryc. 2. Stopień niepełnosprawności w wieku 30 miesięcy poprawiony na wcześniactwo i 6 lat wśród 236 dzieci, których oceniano w obu wiekach. W sumie 63 dzieci miało ciężką niepełnosprawność, 82 inne niepełnosprawne (umiarkowane lub łagodne), a 91 nie miało niepełnosprawności.
Ryc. 2 pokazuje zależność między wynikami w wieku 30 miesięcy i 6 lat dla 236 skrajnie wcześniaków ocenianych w obu grupach wiekowych. Ciężka niepełnosprawność po 30 miesiącach silnie przewidywała wynik po 6 latach (P <0,001). Spośród 63 dzieci sklasyfikowanych jako ciężkie upośledzenie w wieku 30 miesięcy, 86 procent miało ciężką lub umiarkowaną niepełnosprawność w wieku 6 lat. Kategoria ciężkiej niepełnosprawności po 30 miesiącach miała niską czułość (50 procent) na umiarkowaną lub ciężką niepełnosprawność w wieku 6 lat, ale dobrą specyfikę (93 procent). Trzydzieści osiem procent dzieci sklasyfikowanych jako inne niepełnosprawne i 24 procent osób sklasyfikowanych jako bez niepełnosprawności po 30 miesiącach miało umiarkowaną lub ciężką niepełnosprawność w ocenie w wieku 6 lat.
Dyskusja
Obserwowaliśmy dużą częstość występowania niepełnosprawności w wieku wczesnoszkolnym wśród kohorty dzieci urodzonych przed 26 tygodniem ciąży, którą oceniliśmy w wieku 30 miesięcy skorygowanych o wcześniactwo. Upośledzenie poznawcze było najczęstszą niepełnosprawnością czterech ocenianych domen – neuromotoryczne, poznawcze, słuchowe i wzrokowe.
W porównaniu z danymi normatywnymi stosowanymi do standaryzacji K-ABC, które można uznać za równoważne historycznym kontrolom z końca lat 70. ubiegłego wieku, dane dotyczące tej grupy dzieci wykazały, że nie wydają się być dużo gorsze niż było wcześniej zgłaszane w przypadku dzieci urodzonych przedwcześnie lub z wyjątkowo niską masą urodzeniową w podobnym wieku 1,17,18: 21 procent miało wyniki większe niż 2 SD poniżej średniej (Tabela 2). Wszystkie te badania obejmowały bardziej dojrzałe niemowlęta i niezwykle wcześniaki. Jednak w porównaniu z bardziej odpowiednią grupą kontrolną współczesnych kolegów z klasy, urodzonych w pełnym wymiarze, stwierdzono, że prawie dwa razy więcej dzieci w wieku przedwcześnie urodzonym ma ogólne deficyty poznawcze (41 procent). Tak więc ważne różnice mogą być niedocenione, jeśli wcześniaki nie są porównywane ze współczesną grupą porównawczą.17,19
To stwierdzenie istotnego ogólnego deficytu poznawczego jest mało prawdopodobne, aby można było je przypisać selektywnemu przerywaniu osób osiągających dobre wyniki. Nasza analiza wskazuje, że nie było istotnej różnicy w odniesieniu do zmiennych medycznych, wzrostu lub wczesnej niepełnosprawności między osobami utraconymi w wyniku obserwacji a ocenianymi. Przeciwnie, wystąpienie częściej występowało w rodzinach młodych matek i wiązało się z niekorzyścią społeczną, która mogłaby obniżyć wydajność poznawczą17, 20, 21; mogliśmy zatem nie docenić częstości deficytu poznawczego w naszej populacji
[podobne: hydrofity, nabłonki płaskie, profaza ]
[podobne: armapol, receptory cholinergiczne, kauposil ]